mandag 18. august 2008

Trening av GF..

Den tiden jeg har til rådighet m hundene,- går stort sett med til GF.

I helga stakk jeg innom Camilla og kikka på trenerkurset som snarest. Fikk se mange flinke trenere i aksjon. Fikk også sjansen til å børste støvet av Fluffy,- og vise noen GF .. Stakkars Fluffy,- blir ikke trent altfor mye for tiden, så hun var litt treg.(men hun gjorde så godt hun kunne .)

.Siden eksamen nærmer seg med stormskritt(litt for raskt.. gulp) gjelder det å ha kommet så langt som mulig med Zaffie,- vil gjerne ha stimuluskontroll på noe av det,- så det blir litt lettere for meg å baklengskjede noen øvelser.

Jeg har bestilt hoppehinder i dag,- så da regner med at ihvertfall den GF vil være inne før oktober,- ihvertfall som en frivillig atferd.

Vi øver også ganske mye på BLI,- siden hun er veeldig lett i rompa:-) Bruker omvendt lokking,- og det ser ut til å være tingen,- for hun sitter lenger og lenger for hver økt.

Jeg prøver å loggføre det vi gjør,- så jeg kan se hva vi driver med,- hvordan det går,- og ikke minst om jeg er flink nok m å sette kriterier.. Her generelt en tendens til å undervurdere frøken Zaffie- så det er en fin rettesnor til meg selv å sjekke loggen..

Hold fast går stadig bedre og bedre(hun bærer/stjeler jo noe hele dagen,- men sånn i kontrollerte former mener jeg). Følgende øvelser vil jeg prøve å ha inne før eksamen.

1.Innkalling(m bli sittende før jeg kaller inn)

2.fri v fot + hopp over hinder og sitt

3. kanskje apport? Mulig jeg satser litt for friskt nå,- men det gjelder å utfordre seg selv litt.. Er fast bestemt på at jeg skal få en konkurranse hund ut av Zaffie,- så da må jeg satse hardt..

Har forresten vært hos dyrlegen og rabiesvaksinert gullet i dag. Tenkte det var kjekt å ha gjort det. Kanskje jeg skal besøke mine instruktørvenner fra Åland,- eller reise til Danmark på besøk?

Vi har jo planer om både instruktørsamlinger og jakthundkurs for retrievere både her og der,- og da er det surt om det ikke kan realiseres pga ei vaksine.

Fluffy slapp unna nålestikka. Hun er ikke helt i form for tida. Halter litt og er litt uggen,- så jeg ser det vel ikke helt for meg at jeg skal ha med henne på kurs rundt omkring i det store utland.

Håper hun kvikner til utover høsten.. Den andre damen har ihvertfall nok energi for både to og tre hunder,- så jeg har vel egentlig nok med å holde henne i sving.. Nå skal jeg ut for å rydde litt på byggeplassen,- og etterpå skal jeg møte Camilla og Cara. Det blir kjekt.. Har ikke sett Cara siden Sølen,- så jeg regner med at gjensynsgleden for de unge firbeinte blir stor..

Ingen kommentarer: