onsdag 18. juni 2008

løsbitt-= hurra?

Etter at jeg kom hjem fra kurset med Kathy Sdao, har jeg vært full av treningsiver og inspirasjon. Utrolig lærerike dager! Jeg føler meg veldig heldig som fikk være sammen med de "ekte" canisinstuktørene +Morten og Kathy, i to dager etter at seminaret var slutt. Jeg prøvde etter beste evne å få med meg noen smarte tips som jeg kan bruke i hverdagen, og her kommer et av de..
Jeg har jo hørt noen av tipsene før,- men jeg har ikke tatt de i bruk før nå. Kanskje har jeg ikke reflektert så mye rundt dette før akkurat å heller. Siden jeg nå har passert 40 år,- er det vel ettertenksomheten som vil sette preg på livet mitt:-)

Kloklipping er ofte et problem hos hundeeiere,- og et av Kathys gode tips,- var å ta frem klotanga rett før matskåla settes ned til valpen. Vis hunden tanga,- og sett ned skåla.. Etterhvert vil hunden tenke hurra,- klotanga! Den har alltid følge av noe positivt for meg! en veldig grei bruk av de fine teoriene satt ut i praksis..

Kloklipping har ikke vært noe problem hjemme hos oss,- derfor tenkte jeg at jeg skulle anvende denne glupe ideen til noe annet..

Siden Fluffy ikke er noen lystapportør akkurat,- her jeg begynt å vise henne løsbittet før hun får maten sin. Håpet er at hun vil gå helt bananas etterhvert når jeg finner det frem. Hadde jo vært fint om hun var litt mer på hugget før vi skal til Sølen...
Trener jeg jevnt og trutt gir det nok resultater!

Ingen kommentarer: