søndag 10. mai 2009

På nett igjen!

Etter en veldig lang bloggpause, har jeg nå funnet frem til pc'n og bloggen igjen.
Får gjøre et hederlig forsøk på i skrive litt her igjen.
Den viktigste nyheten siden sist jeg skrev, må vel være at jeg har begynt å holde kurs. Trives kjempegodt i rollen som instruktør,- og synes at jeg er utrolig heldig som har fått mulighet til å jobbe for Canis hundeskole.
Camilla og jeg begynte så smått med valpe- og unghundkurs i Bærum før jul, og utvida området til å gjelde Oslo også på nyåret. Nå på vårparten har det økt veldig på med kursdeltagere, så vi har nok å henge fingrene i heldigvis!
Møter utrolig mange koselige folk på kurs.Kanskje er det treningsmetoden som tiltrekker seg bare de hyggelige hundeeierne? Eller er det sånn at det er de hyggelige, sosiale hundeeierne som går på kurs, mens de du hører om som er gretne og sinte holder seg hjemme?.. Ikke godt å vite,- men det er iallefall utrolig at en bare møter blide, og omgjengelige folk..


Trening av egen hund har vært litt labert i vinter pga div omstendigheter,- men nå er vi i gang for fullt igjen. Har vært avgårde noen dager nå å trent på apportering nede ved Randsfjorden.
Zaffie begynner å bli flink til å vente på signal før hun hiver seg ut i vannet,- så det går da fremover. Har trent endel på avlevering innendørs også med løsbittet. Får prøve å kjede sammen øvelsen snart. Hun er jo superivrig i alt hun skal gjøre, så utfordingen for henne er jo det å vente, og ikke gjøre hundre ting på en gang.. Trener på bli i mange situasjoner nå. Prøver å gi henne stadig nye utfordringer,- og øke kriteriene gradvis. Ja ja, vi kommer vel i mål med lydighetsøvelsene til klasse 1 snart..
Må ta et krafttak i fri ved fot også. Ser at jeg har slurva endel i vinter, så resultatet har blitt deretter nå. Skal nitrene nå frem mot sommerferien,- så kanskje vi kan ha noen momenter å jobbe videre med på Sølen. Dumt å komme dit med nesten blanke ark liksom:-)
Vel, nå skal jeg ut å trene litt igjen,- og satser på at det ikke går så lenge til neste blogginnlegg.
Tenkte å bruke denne bloggen som en treningslogg, så jeg kan gå tilbake å se når jeg gjorde hva, og hvordan det gikk...

4 kommentarer:

Christine sa...

Det var hyggelig høre lyd fra deg igjen! Håper vi kan treffes snart til trening :) Tipper Zaffie har blitt en "annen" hund siden sist jeg så henne ;)

Aase sa...

Hei!
Ja hun er nok litt større, men fremdeles ganske gal:-)
Vi kan godt trene en dag snart. Trenger visst det.. he he

Kristin Forså sa...

Så gøy at du er tilbake med bloggingen:) Si bare ifra om du trenger treningskompiser!! Sees vel til uka uansett:)

Vivian sa...

Hei Snuppa!

Gleder meg til å følge med på bloggen din igen :o)

Stor klem fra meg