tirsdag 22. april 2008

Pølseapport


I går brukte jeg et par økter på å trene inn "hold fast". De av dere som har lest siste nummer av Canis,- så at månedens CanisChallenge var å holde fast en pølse, (uten å svelge den ned på høykant). Siden jeg prøver å utvikle mine trenerferdigheter, ville jeg prøve meg på oppgaven. Tok første økt på Eggemoen da vi hadde samling der. Da tok jeg pølsa inni et rør. Dette gikk bra. Glemte hele pølsetreninga fram til i går,- (teflonhjerne??)da jeg fant fram Canisbladet igjen. Da lå utfordringa der og lyste mot meg,- så da lagde jeg en plan,- og gjøv løs på oppgaven.



Økt 1. repetere pølsa i røret.5 forsøk,- alle riktig. Klikk og godbit fra hånda.



økt 2. Pølsa med litt folie rundt midten. 5 forsøk, alle riktig. klikk og godbit fra hånda.



økt 3. Pølse med litt plast rundt midten. 5 forsøk,- alle riktig. avstandsbelønning med godbitskål.



økt 4. Fristende pølse uten noe rundt. 5 forsøk,- alle riktig. Avstandsbelønning med godbitskål.



Yes! Vi klarte det!!
Vi har ikke prøvd å apportere pølsa fra gulvet,-så det får vi kanskje prøve på senere..
Nå har jeg imidlertid en annen utfordring i tankene,- så følg med.. he he



5 kommentarer:

Camilla sa...

Flinke Fluffy, med bildebevis :-D

Lille "mini" ble nok trøtt av den humpeturen i vogna bort til krakken i går, for hun sov i ett strekk til nærmere halv tolv på kvelden etter at vi kom hjem. Og steika ble ikke tørr den heller, kom hjem i tide ;-)

Aase sa...

Høres ut som om det kan bli en rolig uke på Sølen også da:-) Frisk luft hjelper vel på søvnen til de fleste, spesielt på små (navnløse:-)) minier som er i ferd med å oppdage verden..
aase

Kari-Anne Undlien sa...

Flinke Fluffy! Nei forresten...flinke Aase! :o)

Prøvde selv på det samme i går. (skulle jo ikke være noe dårligere jeg, liksom...) Men fordi jeg ikke er like flink til å planlegge treningsøktene mine som deg, så ble resultatet av treninga i går: spis den første pølsa du får stappet i kjeften, og pass deg for klåfingrene til "mor" Hehe..;o)

Heidi fikk fortært hele tre stk pølser i underkant av fem minutter så læringen var god(..)

Så nå tar vi ei lang pølse...eh...jeg mener PAUSE fra pølseapporten ^o^

Aase sa...

He he,- morsomt skrevet!
Lykke til videre i treninga..
ps.-du kan godt få et elektrikerrør av meg til å ha pølsa i:-)

Lene , Fride og Kira sa...

morsomt med pølse-apport! trur jeg skal prøve den (da biter de iallefall i apporten.. he he) , men går vel som med Heidi.
Og jada vi skal nok klare og utnytte hverandre på samlinger fremover ;)
God helg!