fredag 11. april 2008

Trening på Eggemoen

Idag har vi vært på treningsamling på Eggemoen. Vi var 4 stk som møttes, Kari-Anne, Lene, Lise og jeg. En kjempetrivelig gjeng å tilbringe dagen sammen med i vårsola!

Vi trente spor og lydighet. Jeg fikk prøvd meg på årets første blodspor,- noe som gikk sånn passe. Har fått tilbake det samme problemet som jeg hadde på våren i fjor,- at farten er alt for høy.. sukk. Det ser omtrent sånn ut: Jeg henger bakerst i sporlina(hadde jo selvsagt glemt hansker..) Fluffy legger se på i selen og leker traktor,- mens jeg henger bak og pløyer vårens første fure i skogen. Ikke gøy og henge bak,- men sikkert moro å se på.
Lydighetstreninga gikk mye bedre. Vi trente på flyt,- siden det er en av hjemmeoppgavene vi har før neste instruktørsamling. Fikk trent på dekk,- sitt,- utgangstilling og stå.Øvde også litt på kryp,- som vi er helt i startgropa med.Mellom spor og lydighetstrening,- tok vi tobeinte lunsjpause med grilling, kaffe og godter. Herlig å sitte å kjenne vårsola varmer!
Fluffy var på hugget i dag,- så jeg begynte med apportering av pølse. (hadde jo et par pølser jeg ikke hadde spist opp til lunsj selv..)Første økt trente jeg "hold fast "med pølsa inne i et plastrør. Det gikk bra. i andre økt tok jeg pølsa ut av røret,- og tok litt aluminiumsfolie rundt midten(der hvor hun biter over). Pølsa overlevde dette også. Tok et par økter med dette,- og avsluttet mens leken var god. Synes i grunnen hun var veldig flink. Bernere er som regel noen skikkelige matvrak,- og min hund er intet unntak. Neste gang vi skal trene på dette,- skal jeg ha en frossen pølse på lur,- så er det litt lettere å trene på pølseapport uten folie. Gøy å prøve noe nytt iallefall.

2 kommentarer:

Simen sa...

Dette blir spennede å følge med på fremover! :) Lykke til med treningen.

Aase sa...

Takk! Får prøve å skrive litt i bloggen med jevne mellomrom...Pølseprosjektet er e fin øvelse i kriterier, timing,- belønningskvalitet og frekvens for meg som tar ting litt på cirka'n.
Øvelse gjør mester sies det,- og jeg satser hardt på å bli en bedre klikkertrener. Eksamen er jo også en viktig motivasjonsfaktor da :-)
Lykke til med treningen du også.
mvh
aase