søndag 13. juli 2008

trening m Zaffie

Har nå hatt våre første treningsøkter,- og jeg er strålende fornøyd:-)

Hun er utrolig lett å trene,- og det er jo kjempeforsterkende for meg som hundefører..

Hun kunne sitt fra før,- så det har vi ikke trent på i det hele tatt. Bestemte meg får å prøve på dekk først.

1 økt: prøver å sette seg. ingen reaksjon fra meg.. bjeffer og sitter,. jeg snur meg unna.. hun reiser seg opp,- og klask ned i en dekk. jooohooo,- klikk, godbit og full jubel fra meg.. nytt forsøk,- klask i dekk,- og igjen og igjen..

2. økt økt.. klask i dekk 5 ganger etterhverandre.. utrolig gøy! Jeg belønner vekselvis med godbit,- eller kong. Hun styrter avgårde etter kongen,- og kommer tilbake med den.. kjempegøy..

ny dag nye muligheter..

prøvde på rygging inntil vegg.

klikker for kontakt først,- står og venter og der flytter hun beina bakover :-)

belønner fremover,- og venter på ny rygging. kommer kjemperaskt. her gjelder det å henge med i svingene..litt annet tempo enn på berneren gitt... rygga noen ganger til,- før vi tok ei pause..(kjører 4 økter med 5 repetisjoner i hver.. fører det inn i treningsoggen. prøver å gjøre det skikkelig helt fra starten av med ny hund)
Øver meg selv i å belønne med kong eller ball.. Siden Fluffy ikke synes noe om det,- er jeg skikkelig dårlig på å belønne med lek. Kanskje noen kan bruke tagteach på meg her??


Neste øvelse vi tar fatt på er nok utgangstilling..

Må bare passe meg så jeg ikke blir treningsnarkoman.. he he

1 kommentar:

Kari-Anne Undlien sa...

Så morro!!


Gleder meg til å se dere i aksjon i morra ;o)