onsdag 16. juli 2008

Trening og late ettermiddager i hengekøya



Tirsdag formiddag hadde jeg ei økt med begge hundene i hagen.


Trente Fluffy først,- og hun er som vanlig veldig oppmerksom og bra å trene med. Rygginga går bedre nå enn på lenge,- så vi håper at vi kommer i mål med det før eksamen..


Prøvde oss på etpar lydighetsøvelser også, og det gikk fint det også.Verre er det med apporten. Atter en gang vegrer hun å plukke opp fra bakken.. holder jeg apporten 1 cm over, griper hun fint,- men legger jeg den ned,- så tar hun den ikke. Sukk,- aner ikke hva som går galt her,- men jeg får be Camilla se på det neste gang vi møtes.Har ihvertfall ikke flyt på den øvelsen(desverre en av de viktigste gf.. gulp)Avsluttet treninga med foran fører mappa for å få et lite løft selv. Heldigvis gikk det bra,- så det er om ikke annet,- veldig forsterkende for fører:-)




Så ble det nykomllingens tur: hadde utgangstilling, rygging og fvf på programmet.


Vi trener i korte økter ( 4 gange 5 repetisjoner) og har pause imellom. tok etpar runder m hver gf. Hun er ganske intens når vi starter opp,- så her gjelder det å ha planlagt treninga godt:-)


Har brukt håndtarget for å få henne inn i riktig posisjon i utgstilling. Treninga går fremover,- og det er veldig gøy å trene henne. Har trent rygging inntil vegg i 2 dager nå,- og det går fint. Håper å unnga de feilene jeg gjorde med Fluffy(som å tråkke på henne bl a..) så jeg trener i sakte tempo bakover .. (jeg er ei skikkelig kløne nemlig)


Alt i alt var jeg veldig fornøyd med begge hundene,- så da kunne jeg jobbe litt med kontorarbeid etterpå og (nesten)kose meg med det;-)


Zaffie tok en hvil i hengekøya sammen med Jon Eskil. De to har virkelig fått et godt forhold. Han har begynt som hjelpetrener for meg,- og er faktisk riktig så flink. Kjekt å ha en assistent på treninga ihvertfall.

2 kommentarer:

Simen sa...

Det er så gøy at du oppdaterer så mye for tiden! Jeg har trent masse med Oliver bare fordi jeg får inspirasjon fra deg.

Aase sa...

Det er jo kjempefint hvis vi kan klare å inspirere noen!
Synes du bør flytte til et sted i nærheten av Hønefoss,-så du kan trene sammen m oss;-)
Lykke til med treninga ihvertfall!
Kanskje jeg kan få noen retriever-treningstips av deg?
Aase