onsdag 15. oktober 2008

Trening på Gjøvik.

Tirsdag var vi invitert til Kari-Anne på Gjøvik for en liten treningssamling. Vivian, Steinar og jeg tok turen til Gjøvik hundeklubbs treningslokaler. Utrolig snilt gjort av Kari-Anne å ta seg en fridag for å ta oss med i hallen for å miljøtrene både folk og hunder;-) Tusen takk!
Jeg hadde laget meg en liten treningsplan, men hadde lagt den igjen hjemme,- så det ble mest trening etter innfallsmetoden.. Jeg fikk trent endel på bli sittende,-bli liggende og det å vente på signal. Zaffie og jeg har en ting felles,- vi handler først og tenker siden. I den siste tiden har jeg vært beinhard med å avbryte tvert når hun tjuvstarter på feks innkallingen, og endelig ser det ut til at det er lys i tunellen... Tjuvstartene kommer ikke så ofte lenger,- så jeg håper vi kan få det under kontroll om ikke altfor lenge.Jeg trente også endel med omvendt lokking i håp om at det vil gi bedre selvkontroll etterhvert. Fikk Kari-Anne til å hjelpe meg litt med innkallingen,- dvs holde Zaffie når jeg løper fra henne,- for så å slippe i det jeg snur meg. Greit å kjøre noen rep på det også innimellom,- for å opprettholde farten i innkomsten. Tok også noen økter med apport og med løsbitt. Kari-Anne var medhjelper også her Veldig greit å ha en medhjelper som kan se etter om jeg står rett,- og hunden sitter riktig før jeg bøyer meg ned og tar apporten. Bøyer jeg meg mot henne ved innkomsten,- har hun en tendens til å sette seg litt bak meg og skjevt(ikke så rart,- for hun retter seg vel inn etter mine skuldre) Kari-Anne sa ifra når det så bra ut,-og jeg kunne belønne.Uunnværlig medhjelper!
Kari-Anne trente med Rex, som er "lillebroren" hennes(valpen til foreldrene) Hun har tydeligvis trent han endel,- for han hadde en liten oppvisning i hvordan rygge snorrett foran fører. Imponerende!
Steinar hadde med seg begge sine hunder,- så han trente nesten uavbrutt. Flinke hunder og flink Steinar.
Vivian trente med Rosso og han så ut til å kose seg i hallen han også. Ingen av hundene så ut til å reagere på å være inni i en hall med mye romklang. Veldig greit å trene inne av og til,-i tilfelle vi skal stille i lp innendørs engang i fremtiden.

Det ble selvsagt tid til litt skravling også,- og det er alltid koselig.Fint å utveksle nerdeteorier med likesinnede.. he he
Vi ble enige om å treffes snart igjen til en fellestrening, så da blir det mulighet for flere å slenge seg med:-) Jo flere jo bedre!

9 kommentarer:

Vivian sa...

Det var koselig å se dere igjen!

Takk for fin trening, -og god (feirings-)kake :o)

Vi får avtale en trening til snart!

Kari-Anne Undlien sa...

Det gleder meg å se at dere hadde treningsutbytte av å være med i hallen :o)

Kanskje vi skulle prøve oss med en ny innetrening igjen allerede første uka i november? (uke 45 er visst det..)

Vivian sa...

Rosso og jeg er med på det Kari-Anne!

Aase sa...

Beklager, men den uka er jeg opptatt med skuespill:-) Jeg skal jo ha to store roller som henholdsvis garnnøste og vindpust i Peer Gynt som settes opp i Hønefoss. Men uka etter kan jeg sikkert:-)

Kari-Anne Undlien sa...

Ja, men da prøver vi uka etter. Hva syns du om det Vivian?

Vi får vel med flere også?

Aase: tusen takk for verdens nydeligste bursda-hilsen på FB :O))

rrs sa...

e noe svartsjuk, e vill va me!!
Artig at dere holder kontakt og trener sammen.Litt langt å reis for ei treningsøkt. Kanskje eg kunne kombinert det med Per Gynt:-).

Vivian sa...

Hehe, Rolf Rune, du kan kombinere det med Peer Gynt og ...Lisbeth:o) Du burde si pent "hadet" til kompisene dine før den turen. Gjengen her sjarmerer deg nok i senk!

Aase; tøft! Er du oppgradert til også å være garnøste?! Stilig! Jeg ser deg mer for meg i rollen som vind; les orkan!

Må forresten skryte litt :o) Rosso og jeg har deltatt i hundeklubbens lydighetscup del 2 i kveld. Vi vant klasse 1 med 14 deltakere!
Nå sitter vi og tiner foran ovnene!

Vivian sa...

Kari-Anne; trener vi en ukedag den uka tror jeg det skal gå greit!

Aase sa...

Rolf Rune;hyggelig du kikker innom;-) Synes du skal ta en tur og hilse på oss jeg!Hadde vært så koselig!men kanskje litt langt for bare en trening..MEN Vi skal på kurs hos Fanny siste helg i nov,- du kan jo slenge deg med der? Selv om du ikke får med deg den fantastiske Peer Gynt forestillingen da men..)
Vivian: Gratulerer med seier'n! Nå gleder vi oss til at du skal starte i kl 1 til våren!(sammen med oss..) Kari-Anne: trening uke 46 er supert. hva m onsdag eller torsdag? og bursdagshilsen var ærlig ment,-og ikke bare smiger!