onsdag 13. august 2008

Rapport fra Sølen 3.



1 økt.Brukte 2 figuranter. Kjørte endel flying, og noen stopp på midtlinja. Hun kom inn til meg da jeg ropte(Hurra! ) Jeg stilte eg opp utrolig dårlig en gang, og da passerte hun for langt unna.. Førerfeil!


2.økt kjørte jeg samme opplegg m 2 fig langt ut(50 m) . Jeg hadde nok tøyd strikken litt langt,- for hun snudde et par ganger før hun kom ut på 50 m da fig var delvis skjult..Tok fig nærmere midt i løypa og skjulte de delvis,- og da gikk det fint. Mot slutten av økta flyttet vi de ut på 50 m igjen,- men da var de synlige. Trenger litt mer flyt i å gå ut på 50 m,- og da er det lurt å kjøre sikre utslag,- før vi gradvis gjør det vanskeligere igjen..


Vi hadde en liten "avslutningsfika" på slutten av dagen m kaffe og kjeks( hvis Morten leser dette,- så varte den bare i 5 minutter altså ;-) ) he he. Neste dag skulle vi bytte grupper nemlig,- og vi var litt i tvil om vi egentlig hadde så lyst til det,- siden gruppa fungerte så fint :-)


Alle hundene hadde hatt stor fremgang disse tre dagene,- og det er jo veldig forsterkende for eierne,- derfor var vi alle utrolig fornøyde m innsatsen til både 2 og 4 beinte. Den som imponerte mest (av de på 2) var nok lille Karoline på 2 år som ventet tålmodig på mor mens hun instruerte oss i rundering og feltsøk.. En god figurant var hun også :-) I tillegg har hun de viktigste ordene inne for å drive med klikkertrening: klikk og godbit! Flink og tålmodig liten frøken er det iallefall!
Om kvelden skulle noen av instruktørelevene vise frem grunnferdigheter for Morten og Cecilie. En liten test før eksamen som er i oktober alle vi andre elevene samlet oss på hyttetrappa for å se på,- så det var en liten test i det å jobbe foran et publikum også...
Etter det var det demonstrasjon av bitearbeid på klikkervis m Dina og co. Kjempespennende å se på! Men det er nok ingen frøkensport. Tror en må være ganske sterk for å klare å holde seg på beina når en stor Riesen kommer i fullt firsprang.. Hvis jeg noen gang skal begynne med det der,- må jeg nok satse på å gå med en jack russel el lign :-)

Ingen kommentarer: