onsdag 13. august 2008

Rapport fra Sølen 6

Siste dag på Sølen.. Vi skulle begynne en time senere enn vanlig(dvs først klokka 10) fordi vi skulle rydde og vaske hytta før vi dro ut for å trene.. Jeg våknet i halv seks tida,- (som vanlig den uka,)- og fikk derfor rikelig med tid til både rydding, vasking frokost mm.
Vek ute i skogen bestemte jeg meg for å kjøre bare ei runderingsøkt med Zaffie. Nytt terreng igjen..Prøvde med delvis skjult fig først. Det ble litt vanskelig for henne den dagen,- så da justerte vi litt på opplegget,- og kjørte med synlig figurant igjen.. Da gikk det bedre. Jeg må passe på å plassere meg riktig med tanke på passeringene.. med synlig figurant bør jeg plassere meg i så rette linjer som mulig for å forhindre at hun går for langt fra meg(hun ser jo hvor den letteste veien er selv..)
Etter lunsj,- tok vi bare en kort oppsummering,- luftet hunder,- og tok fatt på hjemveien. Nokså slitne,- men veldig fornøyde etter ei uke sammen med klikkervenner..
Hjemturen gikk bra,- og det var kjekt å komme hjem til familien og senga mi!
Jeg har allerede begynt å glede meg til vi skal møte gjengen i Trondheim igjen.. Må si det har gått utrolig fort disse månedene siden første kurshelg i Oslo. Nå føler jeg at vi har blitt en godt sammensveiset gjeng,- så det blir litt vemodig når vi er ferdige med kurset: (men ikke så trist at jeg vil gå om igjen...)Håper virkelig at alle sammen står til eksamen! Den eneste som i realiteten har enn viss grunn til bekymring,- er meg selv.. Jeg har startet med ny hund,- og har bare 3 mnd tilsammen på å trene henne opp på gf.. Litt overmodig gjort kanskje??gulp..) Ja ja,- det får gå som det går,- og jeg trenger litt press på meg for å yte mitt beste..
Og skulle jeg stryke,- så har jeg uansett blitt kjent med utrolig mange koselige mennesker,- og har dessuten lært mye mer om det å trene hund.

4 kommentarer:

Kari-Anne Undlien sa...

Jøss, her ble det brått aktivitet :-O Håper ikke skrivekrampa har tatt deg ;-P

Nei, dette var SKIKKELIG bra blogging, Aase :o)) Utrolig bra og detaljert skrevet om øktene. Så detaljert hadde aldri jeg husket - om jeg ikke hadde gjort notater i løpet av uka.. Men det gjorde vel du tipper jeg ;o) Lurt!

Dette er innlegg som vi andre kan lære litt av også, så denne "føljetongen" fra Sølen kommer ihvertfall jeg til å lese over flere ganger!

Mulig at noen av oss her på Gjøvik skal prøve oss litt på rundering i høst, nemlig. Har snakket litt om det, men må først finne et sted som er 110% fritt for turgåere og hunder (ja, du skjønner hva jeg sikter til..)

Hørtes ut som ei fantastisk uke med trivelige folk og masse god in-put :o))

Aase sa...

Jeg noterte underveis.. fører femdeles logg over treninga vi gjør.. Ikke alltid,- men faktisk nokså ofte. Og hvis jeg ikke skriver det, så glemmer jeg hva det er jeg skal gjøre,- hva jeg gjorde,- og hvorfor jeg gjorde det;-) For meg er effektiv trening loggføring.

Vivian sa...

Knallfine blogg-innlegg fra Sølen :o)

Du kunne fint skrytt litt mer av dere selv som oppsummering av GF-fremvisning! Veldig, veldig bra!

Regner med vi får til en runderingsøkt til uka! I Gjøvik? Jeg tror Rosso kan tenke seg Zaffie som figurant :o)

Vi har akkurat kommet inn fra GF-trening med Steinar. Vi trente "stå" med doggyzen og "figurant" som assisterte godbitene, -fikk knallfin intensitet og flyt :o)

Aase sa...

Hei! Takk for koselig tilbakemelding:-) Vi vil gjerne trene rundering vi. Veldig gøy å trene bruks synes jeg..
Jeg sender Kari-Anne en mail ang trening..Hils til Steinar!(er han tatt inn i varmen igjen? ;-)he he
Aase