onsdag 13. august 2008

Rapport fra Sølen 5.




Dag 5, 1. økt.
Kjørte en økt med fig ut på 50 m,- synlig. Jeg lot henne gå færre slag en dagen før,- siden jeg merket at hun var sliten.
En nye greie som kom nå,- er at hun er veldig var for bevegelser på midtlinja. Jeg må prøve¨å gå istedenfor å løpe.Mandagens frykt for at dyret skulle forbli uten kontroll er dermed grunnløs :-) Nå må vi jobbe litt andre veien igjen, figurantene er så morsomme at en (nesten) bare kan blåse i det modern sier..

2.økt børstet jeg støvet å Fluffy og lot henne få rundere litt. Hun er ikke helt i form for tiden,- men blomstret opp da hun kom seg ut i runderingsløypa. Det ser ut som om hofta på høyre side har begynt å plage henne litt.. Sukk,- håper at det ikke blir verre enn det er nå ihvertfall. Zaffie syntes det var blodig uretttferdig og laget litt liv i bilen.
Tanken var jo at lille gull skulle få hvile litt før jeg skulle vise GF med henne om kvelden. Det gikk som planlagt...
Etter en lang hvile var hun derfor mer enn klar for å jobbe litt igjen da vi skulle begynne å trene. Jeg testet henne litt før vi skulle "i ilden" og hun spant rundt og var nesten litt i overkant ivrig.. Det ER forskjell fra traktor til sportsbil,- så det gjelder å henge med i svingene for meg som er sjåfør. Heldigvis klarte hun å konsentrere seg da det ble vår tur,- og vi fikk vist det vi hadde øvd på de tre ukene jeg har hatt henne. Nå er det bare å legge seg i hardtrening frem mot eksamenshelga. Må prøve å få noen flere GF flytende fr den tid..
Vi avsluttet dagen med "hjemme alene fest" i min hytte. Alle instruktørelevene som fremdeles var på Sølen, + noen "ekte" instruktører + noen fler, kom for å skravle i min luksusbolig:-) Mat, godt drikke og gode historier skaper god stemning, så vi lo og moret oss så det sikkert kunne høres over hele campingen. Til tross for god stemning, krabbet vi nokså tidlig til køys,- for å lade batteriene foran siste dag m rundering,- og ikke minst før i skulle kjøre hjem.
Alle var enige om at uka hadde gått utrolig fort,- og at det var vemodig at det var over allerde...
Vi ble enige om at på neste års kursplan,bør det stå (i tillegg til grunnferdigheter,). grunnkondisjonen være inne hos BÅDE hund og eier.. Mange av oss var nokså møre i de musklene vi ikke visste at vi hadde en gang..
Ulrika, Maria og Anna Karin hadde dessuten lært noen nye ord mens de var i Norge: SPRING!! FREMOVER! FULL FART TIL BILEN OG HENT HUNDEN!!! Takk til Morten for den norskleksjonen.
Vi andre hadde også plukket opp et viktig svensk ord: FIKA :-) stor og liten.. Hvis noen lurer på hva det betyr,- er det bare å slenge seg med på et brukshundkurs med noen svenske deltagere en gang,- så lærer dere raskt hva det er:-)

Ingen kommentarer: